pondělí 29. června 2009

Když se něco povede, něco jinýho se po...

Na počátku byla fungující mandriva. I přišel Hroch a ukažme si na něj... On za to může...!!! :D :D
Dělám si srandu, no, ale prostě chtěl mi v Krusaderu přidat připojení na Bruta. A tak zhruba nějak od tý doby (určitě je to jenom náhoda, žejo:))) mi linux nenašel třetí oddíl disku. Windows partition D (ntfs, 16.5 GB). Asi chci trošku machrovat, páč vím, že bych to dřív nebo později dala dohromady, nu, ale když už byl u toho, tak jsem opravu nechala na něm. Přišli jsme na úžasnej soubor fstab, kterej je kupodivu docela klíčověj, neboť připojuje všechny devices a taky říká, odkud se bootuje. Nebyl dobrej nápad ho "smazat", tedy spíš přejmenovat, aby se k němu dalo v případě potřeby zase přistoupit. Prostě celej systém pošel, no, díky, Hrochu. Byla skoro půlnoc a na mě padla únava, tak jsem docela napružená šla spát, druhej den jsem musela do práce... Jak se v tom ten šmudla tři hodiny šťoural, tak to pak spravil během asi deseti minut. Stačily k tomu Wokna. Zaplaťpámbů za ně:D. Jeho vysvětlení řešení bylo následující:
"Pomocí programu Ext2Fsd ve windows jsem připojil linuxovej ext3 oddíl jako disk Z (swap oddíl je jako Y, ale to je zbytečný) a můžeš tím číst i zapisovat do linux oddílu z windows přímo. Takže jsem to přejmenoval zpět na fstab. Tím je to ve stavu, kdy mandriva běží, ale furt je tu ten problém s nepřístupností win_d. To se ale nějak uz pořeší. Reinstalace je pro sraby, dycky to má nějaké řešení ;)."
Mně už to fakt bylo jedno, jestli se to reinstaluje nebo ne, já chtěla zpátky svuj komp v aspoň částečně původním stavu. Radši pro případ opakování podobných událostní pastnu obsah fstabu:

# Entry for /dev/sda1 :
UUID=e9509dba-6000-11de-a080-a5211d853e87 / ext3 noatime 1 1
# Entry for /dev/sda6 :
#UUID=4A289A2A289A14D3 /mnt/win_d ntfs-3g defaults,locale=cs_CZ.utf8,umask=000 0 0
/dev/sda6 /mnt/win_d ntfs-3g defaults,locale=cs_CZ.utf8,users 0 0
# Entry for /dev/sda2 :
UUID=ACC8-FA77 /mnt/win_c vfat umask=0,iocharset=utf8 0 0
none /proc proc defaults 0 0
# Entry for /dev/sda5 :
UUID=f72d130a-6000-11de-aca5-3fdd5177978f swap swap defaults 0 0

A teď další věc. Hodila jsem si na D seriálky a jsou k nim titulky. A místo nabodeníček mam leda tak otazníky. Co se stane, když na tom D smažu to utf8? Pomůže to? Otázka pro Hrošecího, tj. očekávám komentář.

3 komentáře:

  1. No, nevim takhle z hlavy :). On je taky rozdil, jestli diakritika nejde v prehravaci, nebo celkove, treba i v textaku... Asi by to chtelo nastavit znakovou sadu lepe ;).

    OdpovědětVymazat
  2. vsude sla a jen v prehravaci ne... a ted to samy:))

    OdpovědětVymazat
  3. Tak to staci jen nastavit znakovou sadu v prehravaci, ja v praci pouzivam myslim Slavic/Central European Windows (CP1250). Chce to zkusit a neco vybrat proste ;)

    OdpovědětVymazat